Jak powstało?

Pomysł na otwarcie domowego, kameralnego przedszkola w duchu pedagogiki Marii Montessori był z nami od dawna, a konkretnie od 8 lat, kiedy to obie zostałyśmy mamami. Tak oto powstała Fantazja. Narodziła się z potrzeby serca, ale także z naszej przyjaźni. Chociaż każda z nas prywatnie zajmuje się czymś innym, to łączy nas wspólna potrzeba oraz chęć ciągłego rozwoju. Dzięki temu w czerwcu tego roku ukończyłyśmy Kurs Przedszkolny Montessori uzyskując tytuł nauczyciela Montessori. Wierzymy, że na tym nasza przygoda się nie kończy.

Fantazja Montessori

To miejsce, w którym integrujemy najskuteczniejszą wiedzę z zakresu zdrowego żywienia, pedagogiki, psychologii i psychoterapii by jak najefektywniej towarzyszyć i wspierać dzieci w ich rozwoju emocjonalnym, fizycznym i intelektualnym. To miejsce, gdzie dziecko może być sobą i jako takie właśnie jest szanowane, widziane, słyszane i dzwierciedlane. Środowisko, w którym przebywa maluch trwale zapisuje się w nim jako własne cechy osobowości. Czuły, dostrojony i uważny opiekun to czułe, dostrojone i uważne na siebie i innych dziecko. Wierzymy, że szanując dzieci uczymy ich prawdziwego szacunku do siebie, swojego ciała i świata, wierzymy, że podążając za rytmem dziecka uczymy go bycia w kontakcie z własnym tempem, potrzebami i uczuciami.

  • Joga, zajęcia taneczne dla dzieci
  • Warsztaty muzyczne
  • Logorytmika
  • Język angielski
  • Warsztaty kulinarne

Fantazja i więź z Naturą!

Chociaż nie jesteśmy przedszkolem leśnym (ogranicza nas miejsce) to jednak idea ta jest nam bardzo bliska.

 

Wierzymy w to, że każde dziecko w naszym przedszkolu może stać się leśnym odkrywcą, bo w jego naturze leży odkrywanie świata, eksplorowanie otoczenia oraz odbieranie sygnałów/bodźców z otoczenia wszystkimi zmysłami.

 

By dzieci mogły tego doświadczyć nie potrzebują specjalnych zabawek, wystarczy im przestrzeń na doświadczanie, wyobraźnia i kreatywność w wykorzystaniu tego, czym obdarzyła nas przyroda.

 

Richard Louv w książce pt. "Ostatnie dziecko lasu" napisał: "Dzieci potrzebują przyrody do prawidłowego rozwoju zmysłów, a więc do uczenia się i aktywności twórczej. Ta potrzeba jest ujawniana na dwa sposoby: kiedy analizujemy konsekwencje braku kontaktu z przyrodą na młode zmysły, oraz gdy obserwujemy magiczny sposób w jaki przyroda działa na zmysły młodych ludzi - nie tylko małych dzieci - wystawionych na działanie przyrody".

 

Poprzez zwykłą, a jednocześnie niezwykłą zabawę w lesie dziecko ma szansę na poprawę koncentracji fizycznej i psychicznej, ponieważ przebywanie w naturze ma pozytywny wpływ na zmniejszenie poziomu stresu. Kontakt z przyrodą sprawia, że kształtuje i rozwija się zdolność logicznego myślenia, przewidywania konsekwencji i planowania - umiejętności, z których nasze dzieci będą korzystać przez resztę życia. O ile u dorosłych wymaga to umiejętności kierowanego skupienia, to dzieciom ten proces przychodzi naturalnie i instynktownie.

 

Obserwując nasze przedszkolaki niezależnie od wieku widzimy jak z każdym takim wyjściem budzi się w nich sympatia do natury, rozwija wrażliwość, ciekawość i pomysłowość. Jak zwykły kawałek drewna staje się odnalezionym skarbem, a wgłębienie w drzewie tajemniczym schronieniem. Z jaką czułością i troską przekładają ślimaka z drogi dbając o to, by był bezpieczny. I to właśnie jest w tym wszystkim takie cudowne.

 

Jak pracujemy?

Wierzymy, że gotując dla dzieci uczymy je realnego wkładu w proces tworzenia, wkładania serca w posiłki i tym samym dbania o siebie. Wierzymy, że szanując zmęczenie dziecka uczymy je szanować własne zmęczenie i potrzebę odpoczynku. Wierzymy, że wzmacniając naturalną potrzebę eksplorowania, ruchu i zabawy wzmacniamy naturalną ciekawość, rozwój pasji i aktywnego poszukiwania wiedzy. Wierzymy, że wspólnie sprzątając i segregując odpady zasiewamy w młodych ludziach oczywistość dbania o środowisko to bliższe i dalsze. Wierzymy również, że gdy to wszystko dzieje się w grupie zróżnicowanej wiekowo bez sztucznych podziałów na bieżąco uczymy dzieci tolerancji, zauważania granic oraz odmiennych od własnych potrzeb i emocji innych ludzi.

Inspirujemy się pedagogiką Marii Montessori, Jespera Juula i Rodzicielstwem bliskości. Bliska naszym sercom jest psychoterapia więzi. Najbliższe jednak są nam zawsze dzieci i to w zależności od indywidualnych potrzeb konkretnego dziecka dopasowujemy styl i warsztat pracy. Naszą rolą jest pielęgnować i mądrze dbać o dzieci ze świadomością i przewidywaniem długofalowych konsekwencji wywieranego przez nas wpływu. Wykwalifikowany i przyjazny personel dokłada wszelkich starań, aby Państwa Dziecko radośnie stawiało pierwsze kroki w samodzielnym odkrywaniu i poznawaniu otaczającego je świata. Oferujemy również naszym podopiecznym zajęcia dodatkowe, opiekę logopedyczną i psychoedukacyjną.

Zainteresowany?

Skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego

Nasze zajęcia

Zobacz przykładowe zajęcia oraz warsztaty, z których na codzień korzystamy w Fantazji

 

Warsztaty kulinarne

Ogromna frajda, ale także przełamywanie barier związanych z obawą przed nowymi smakami. Najlepszym sposobem jest nauka przez zabawę. Wielkim atutem Fantazji jest domowa kuchnia wegańsko-wegetariańska.

 

Język angielski

Atrakcyjne piosenki i rymowanki łatwo wpadają w ucho, przez co dziecko w naturalny sposób przyswaja wiedzę. Kontakt z drugim językiem zwiększa zdolność zapamiętywania i koncentracji uwagi, rozwija wielozadaniowość i umiejętność podejmowania decyzji.

 

Warsztaty muzyczne

To alternatywa dla zajęć rytmiczno – muzycznych, a jednocześnie podróż dookoła świata, gdzie dzieci poznają elementy różnych kultur. Zajęcia te są dobrym sposobem na integrację, kształtują poczucie rytmu i współpracę w grupie.

 

Zumba

Uczy szacunku, pracy zespołowej, odpowiedzialności i zaufania. Podczas zajęć dzieci rozwijają koordynację ruchową, równowagę, kreatywność, dyscyplinę oraz pamięć. Przede wszystkim jest to jednak świetna zabawa.

 

Joga

Pomaga dzieciom wyciszyć ciało i umysł, wzmacnia ciało i jego elastyczność. Pozwala dzieciom dostrzegać i akceptować różnice między nimi samymi oraz skoncentrować się na swojej pracy.

 

Logorytmika

Zajęcia rytmiczne w połączeniu z elementami logopedii. Aktywuje dzieci do rytmicznego poruszania się, co zwiększa ich umiejętności koordynowania własnego ciała. Ma wpływ na wzmocnienie mięśni, odpowiednie akcentowanie i rytmiczną mowę oraz poszerzenie słownictwa.